Dersin Adı | Kadın ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 216 | Bahar | 0 | 8 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, kadın sağlığı ve çocuk sağlığı hemşireliği derslerinde edindiği güncel kanıt temelli teorik bilgiyi klinik uygulamada hasta bakımına entegre etmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kadın hastalıkları ve doğum servisleri ile çocuk servislerinde hemşirelik bakım yönetiminin geliştirilmesi ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması • Jinekoloji klinik ve polikliniği • Obstetrik klinik ve polikliniği • NST uygulamaları • Yenidoğan • Doğum salonu • Ameliyathane, küçük cerrahi uygulama • Gebelik eğitimleri • AP uygulamaları Çocuk Servisleri Uygulaması • Çocuk yoğun bakım • Yenidoğan yoğun bakım • Palyatif bakım • Çocuk cerrahi servisleri • Süt çocuğu servisi • Büyük çocuk servisi • Nöroloji • Gastroenteroloji • Nefroloji ve diyaliz | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
2 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
3 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
4 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
5 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
6 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
7 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
8 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
9 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
10 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
11 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
12 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
13 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
14 | Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisleri Uygulaması Çocuk Servisleri Uygulaması | HEM 212 ders notları ve önerilen kaynaklar |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Değerlendirme |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 6 |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 70 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 24 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 26 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. | |||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. | |||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest